De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

söndag, juni 18, 2006

Vem kan jag lita på? I nuläget inte så många, av sina speciella skäl. Något av det värsta jag är att höra saker på omvägar att någon har sagt vad jag har sagt om en person till en annan, som jag vet att jag redan berättat för personen och att en möjligen två av personerna i härvan inte är ärliga nog att säga det till mig utan blåljuga mig rakt upp i ansiktet. När det gäller detta vet jag hur det ligger till och är så trött på det så jag inte orkar härva i det. Min tillit har istället sjunkit. Jag har oftast inga problem att säga vad jag tycker om personer om det frågar mig rakt på men det är knappt några som vågar. Jag har försökt prata och det går ibland, ibland inte, för det som inte pratas om, det finns inte, eller?
Tjejer, när ska vi växa upp och bete oss som vuxna människor och inse att man inte kan tycka om allt hos en person men att man likväl kan älska helheten?! Jag kan ärligt säga att det finns åtminstonde något hos varje person jag älskar eller gillar som jag fullkomligt ogillar, är inte det normalt? Bara för att jag sagt något om en persons egenskaper och uttryckt mig negativt betyder inte det att jag hatar personen i fråga. Dessutom tycker jag att det inte är mer än schysst att jag kan få bestämma själv vad jag tycker om personer. Det kan väl aldrig nån annan bestämma åt mig!
Oj, nu har Mariah förstorat saker igen. Sorry thats a part of me!