De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

fredag, september 08, 2006

sjukhuset

Till min stora glädje har jag numer SPSS på min dator, vilket är till datorns stora sorg eftersom det är ett program som tar massor med plats. Jag väntar på att datorn ska krascha pga överbelastning men än så länge lever den. (måste skaffa fler backuper).

Idag har jag tömts på lite blod. Det gick på ett kick och kändes knappt. Snälla syrran frågade om jag ville ha tejp eller förband och jag sa förband eftersom tejpen och jag inte tål varandra. Annars brukar de inte fråga och jag brukar glömma bort och får sen gå med röda kliande utslag i armvecket i en vecka.

Efter blodprovet åkte jag upp i höghuset och besökte ortoptisten. Hon ville operera min skelning eftersom jag lider så pass mycket av den så nu ska jag gå med prismor fram till januari då operationen sker. Hua va läskigt det lät när hon berättade, "så klipper vi upp här och syr lite där och tråden kommer skava sen och du kan bli sövd om du vill?". Ja tack. Inte tänker jag ligga där och höra när de pratar och känna hur de grejar med mitt öga. Det skulle vara som att garantera en panikattack mitt i allt. Efter snart 24 år med skelning och nästan ständig lätt huvudvärk runt ena ögat och i pannan finns det alltså ett slut och en ny början. Det känns helt obegripligt och jag är glad och nervös.

Hon sa att det var otroligt hur starka mina ögonmuskler är och att de är mycket uthålliga. Jag kan väl bara koppla ihop det med mig i det stora hela. Jag ger mig inte och jag är seg som en jag vet inte vad. Nu hänger ögat inte med alls och jag har ont i huvudet efter alla undersökningar och glasögon med dubbelseende. Framför allt är jag HUNRIG efter att bara ha ätit ett äpple idag. My good, hur kan man klara sig utan att äta?!

PS jag klarade tentan DS