De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

lördag, september 23, 2006

Autumn leaves

Björken utanför mitt fönster har börjat stänka gul färg på sina löv och hösten har gjort sitt intåg. Snart är det dags att ladda kameran och gå och fota alla vackra träd och löv. Någon affär som jag spatserat i har plastlöv färgare i höstens fina färger och de ska jag köpa och dekorera lägenheten med när jag kommer på vilken affär det var. Förmodligen var det lagerhaus så det får väl bli nästa sväng till andrastaden Västerås antar jag.

Höst brukar innebära en tripp ner till mörket och apatins värld och jag hoppas att jag överlever denna höst lite bättre än de andra. Jag vet att det kommer och jag är förberedd. Försök att trycka ner mig, kom då!! Jag ska slåss med näbbar och klor, sanna mina ord.

Aftonbladet skriver att Bin Ladin är död. Vad ska man tro? Personligen hoppas jag att gubben led ordentligt innan han dog, OM han är död. Vissa personer, tro det eller ej, förtjänar inte att leva.

De senaste dagarna har jag omvärderat och snubblat på mina egna tankar och vänt utochin på halva hjärnan. Jag måste släppa in Mrs D igen om det här ska funka. Det är ingen mening med att gå i terapi om man vägrar att prata, jag är medveten om det. Dock har jag tur som har henne. Hon känner mig och mina fallgropar och ja..hon är omöjlig att både medvetet och omedvetet lura. Tacksamhet. Hon släpper inte, det har hon lovat. Fast sådana löften har jag hört förr och de har inte varit värda någonting.

Trots allt är jag glad. Jag lever och tar vara på var dag och tackar innerligt att jag får vara med.