De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

måndag, september 11, 2006

Fröken Duktig

Känslorna som kommer av samtalskursen fullständigt fyller hela mig med välbehag och respekt samtidigt som den är nära att slå omkull mig nästan varje dag. Det är lika mycket personlig utveckling som pedagogik om kommunikation och det tar hårt. Vi hade jättebra handledning idag. Damn va jag har tics för mig! Det är en sann konst att kunna leda en grupp och ställa bra frågor som inte är "rådfrågor", "varförfrågor" eller lösningsriktade frågor.

Jag tror jag döper denna vecka till apati för det är ungefär det jag känner. Jag vill sova. Ge mig en säng och en veckas ledighet och du ska se att jag kan sova bort 90 % av den. Jag förstår inte hur jag kan ha så mycket att göra och ändå så lite att göra. Små saker blir stora och tiden räcker inte till. Jag har dock hört att det är "inne" att säga att man är upptagen och att man har fulltecknad almanacka. Det betyder tydligen att man är någon, att man är duktig och produktiv. Bah! Ge mig fyra veckor i Florida så ska du se hur duktig jag kan vara (på att göra ingenting och DET kallar jag riktigt duktighet).

1 Comments:

  • At 16 september, 2006 00:08, Anonymous Anonym said…

    Boktips till Fröken Duktig!

    Fröken Märkvärdig & karriären av Johanna Rubin Dranger

    Mycket bra och tänkvärd bok!

     

Skicka en kommentar

<< Home