De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

söndag, september 17, 2006

Det luktar faktiskt bränt när jag tänker

Idag har jag lyckats ägna några minuter år uppsatsen och portfolion, endast några minuter. I övrigt har jag städat, möblerat om, tvättat, röstat och umgåtts med Linda och Dennis. Nu sitter jag här och det är en timme kvar tills spöktimmen är ett faktum och tänker att jag nog borde plugga lite. Genast kommer värdelöshetskänslan över mig. Jag har ju inte pluggat knappt alls på tre dagar, fy sjutton vad jag har rätt att skrika glåpord mot mig själv och lätt bestämma att jag som straff ska plugga hela natten! Eller? Näe fy va tråkigt och framför allt..så fruktansvärt onödigt. Så vitt jag vet kommer både högskolan, min dator och jorden att fortsätta existera imorgon och dagen därpå och dagen efter det. En mycket suspekt bild börjar framträda i min fantasi. Jag både ser och hör självaste Dr Z föreläsa om vikten av att vara "oduktig" och bara göra det man faktiskt orkar. So what om det börjar krypa i min handledares ben för att uppsatsen byggs upp med myrsteg. So what om jag inte läst lika mycket som min kursare till imorgon. Jag bryr mig faktiskt inte, egentligen. Att jag inte pluggat beror ju förmodligen på att jag inte orkat eller prioriterat annat och då får det vara så. Lägg ner prestationsångesten tjejen, den kväver dig bara.

Den här helgen har jag laddat mina batterier lite inför veckan som kommer. Saker som jag skulle vilja hinna/orka med denna vecka:
vara aktiv på terapin imorgon
vara trevlig och engagerad på kören
ringa handledaren på praktiken och boka tid
ringa sjukgymnasten för ett serious talk
hämta ut mediciner
ägna tid åt uppsatsen med koncentration
styra upp portfolion
söka tre jobb
hitta tre bra referenslitteraturer till portfolion
och börja skissa på vad min praktik ska gå ut på

Jag blev trött bara av att räkna upp det där så nu går jag nog och lägger mig och samlar lite mer krafter.