De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

torsdag, oktober 05, 2006

Saker att tänka på

När jag letade genom mina gamla kollegieblock idag för att hitta en viktig sak hittade jag något som var ännu viktigare än det jag letade efter. På ett blad har jag skrivit ner några viktiga saker. Jag vet inte vad jag fått dem ifrån men här kommer dem:

  • Sluta ge dig själv förbud, hitta istället saker som du verkligen får göra
  • Inse att du inte måste göra saker för andra för att kunna acceptera dig själv
  • Du behöver inte vara duktig varje dag. Det är tillåtet att spåra ur ibland
  • Hur du än gör kommer det alltid finnas människor som är duktigare, roligare och snyggare än dig
  • Okej, utsidan må vara viktig men med en trasig insida kommer du ingenvart
  • Glöm inte att gå hem från skolan!
  • Varje dag kan du göra något bra, fokusera på det
  • Du ska berömma dig själv varje gång du försökt bekämpa dina problem, inte bestraffa dig själv för att du har problem
  • Lova inte för mycket. Lova mindre och gör mer
  • Var ärlig och ljug mindre. Du sabbar bara för dig själv
  • Alla, inklusive du, har fel och brister. Ingen står ut med någon som är perfekt
  • Haka inte upp dig på saker som har hänt. Se framåt istället
  • Försök inte ändra på andra, för det går inte. Lägg istället energi på dig själv
  • Stå på dig, annars gör någon annan det
  • Om du är sur och deppig, ta det lugnt och låt det passera, för det gör det
  • Sätt gärna upp mål men inte för höga. Du kommer aldrig kunna simma över atlanten
  • Du kan göra vad som helst bara du tror på det själv

Kära vänner, är det inte dags att vi stannar upp och tänker på dessa saker lite oftare?

1 Comments:

  • At 09 oktober, 2006 16:33, Anonymous Anonym said…

    Det är det sannerligen. skriv ut och sätt upp på kylskåpet!

    du är så bra min vän

    kram

     

Skicka en kommentar

<< Home