De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

onsdag, september 27, 2006

är jag vuxen?

Jobb (1p) - ja
Visitkort (1p) - nej (men snart:)
Konferens (1p) - ja
Bor hos föräldrar (-2p) nej
Vara sambo (1p) - Nej
Vara förlovad (1p) - Nej
Vara gift (2p) - Nej
Skild (3p) - Nej
Äga villa (2p) - Nej
Ha en bil (1p kombi + 1p) nej
Hund (1p) - nej (katter?)
Lån (1p) - ja
Gemensam ekonomi (1p) - Nej
Pensionsspara (1p) - ja
Storhandla (1p) - ja
ICA-kundkort (1p) - Nej
Använda rabattkuponger (2p) - nej
Äga hushållsassistent (1p) - Nej
Äga diskmaskin (1p) - Nej
Dubbelsäng (2p) - Nej
Ha julgran på julen (2p) - Ja
Gråa hår (1p) - Nej
Celluliter (1p) - ja
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nja
Lösa sudoku (1p) - nej (korsord)
Välja att inte svara i telefon (2p) - Ja
Putsa fönster (1p) - Ja
Svampplockning (2p) - nej
Långfärdsskridskor (1p) - Nej
Parmiddag (1p) - Nej
Vinprovning (1p) - nej
Varit på en Danskurs (1p) - Nej (räknas skolan?)
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - Nej
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Nej
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Ja Spela Bingolotto (1p) - nej
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Nej (who?)
Ha höftproblem (1p) - ja
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) -Nej
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - ja

15 av 50. är jag 30% vuxen eller 70% vuxen då?

Hur vuxna är ni?