De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

lördag, september 23, 2006

så skriver hon igen

Jag kände för att göra ännu ett blogginlägg men jag vet egentligen inte vad jag ska skriva. Det är så mycket tvivel just nu. Det känns som att jag har hamnat i en kris och jag kastar mig med snabb fast mellan olika perspektiv och livsplaner. Jag vet ju så väl vad jag vill men finns orken och är jag beredd att ta ansvaret som medföljer? jag har varit oschysst mot mig själv och ska ta itu med det i veckan. Det svåraste blir mötet på fredag men får jag sitta på golvet och hinner kasta av mig prestationsångesten innan går det nog bra. Det är iofs på förmiddagen och då brukar jag inte vara så talför men ja, skam den som ger sig. Det känns som att jag har tre starka krafter som drar mig åt olika håll och de är inte synkade för fem öre. De tror att de är det men det är dem inte, inte utifrån mitt perspektiv i alla fall. Den ena vägrar att gå med på att vi samlas allihopa och pratar, den andra är hur medgörlig som helst och den tredje är..ja just nu ganska okontaktbar. I mitten står jag och flämtar och vill lägga ner hela verksamheten även fast det gör ont i hjärtat.