De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

torsdag, september 28, 2006

bet-kackel

Tänk dig fyra beteendevetare som håller på att lära sig att superanalysera kommunikation sitta och försöka diskutera två lite halvroliga och konstiga böcker UTAN lärare. Just det. Katastrof!

- hur har det gått med din praktik?
- jo det har gått bra, det ska bli så roligt, hur ska man lägga upp arbetet?
- jag tänkte att man kan försöka hitta kopplingar mellan de olika teorierna.
- haha, du sa "man" igen, står du inte för det du säger hehe!
- ok, JAG tänkte....
- jag har lagt upp en tidsplan men gud så läskig NN var, HENNE skulle jag inte vilja sitta i förhör med!
- varför är man, förlåt VI, så försiktiga med att använda jag-budskap när vi pratar?
- jantelagen
- JAAAA, jag blev så glad när jag läste om den "nya jantelagen" och tänkte att den här ska tryckas upp och sättas upp överallt. VILKEN GREJ!
- fast i italien där jag var nyss använder de jag-budskap hela tiden när jag tänker efter....
- den första boken var ju ganska tråkig faktiskt..
- ja fast vissa delar var roliga. jag gillade anatomikapitlet, men jag älskar ju anatomi. Vad heter de där...hehe...ehm...STÄMLÄPPARNA HAHA!

Ja. Inte riktigt lika rörigt som det låter men typ. Diskussionsämnena som det hoppades vilt mellan var NN's utlandsresa, c-uppsatser, våra praktikplatser, seminariet och portfolion. Det vi egentligen nästan enbart skulle pyssla med var att ha litteraturseminarie.



Ajajaj, kan du inte komma ut.
Ont det gör ont...
Sitt inte där och fega utan kom ut till de andra
ont det gör ont

(lovsång till min visdomstand som började smärta för en och en halv timme sen)

Amen