De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

torsdag, oktober 12, 2006

När kroppen måste skrika

Gårdagskvällen slutade i panik, tårar och hyperventiliering för varje gång jag la mig ner i sängen och försökte sova så snurrade världen och det starka illamående gjorde sig påmint. Jag ringde mamma och stortjöt. "Är det så här imorgon får de fan ta bort mitt öra, jag orkar inte". Med mamman i örat förflyttade jag mitt till soffan och sov där sen i sittande läge hela natten.

Och idag mår jag bra.

Vet ni vad jag tror? Jag tror att detta var min kropps sätt att tala om för mig att jag måste ta det lugnt. Jag har inte varit så duktig på att lyssna på kroppen det senaste halvåret, eller jo, lyssnat har jag gjort men jag har inte brytt mig.
Nu har jag lärt mig en läxa.

1 Comments:

  • At 13 oktober, 2006 14:54, Anonymous Anonym said…

    Duktig kropp! Säg åt din inneboende på skarpen att coola ner! Det är ju faktiskt inte nyttigt att fara runt som en blådåre och ha så höga krav på sig själv!
    Jag hejjar på dig!

     

Skicka en kommentar

<< Home