De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

onsdag, oktober 11, 2006

vestibularisneurit

Hela världens har snurrat idag. Jag är sjuk. Min ena balansnerv är sjuk. När jag slog upp ögonen imorse snurrade hela världen som en karusell. Förmiddagen ägnades åt att försöka äta och dricka, vilket jag inte fick behålla, panik på toaletten, diverse telefonsamtal och sömn. Mor min smet från jobbet ett tag och fick ringa läkare åt sin sjuka, gråtandes och yrslandes dotter. Kl fyra befann jag mig hos läkaren (hur jag kom dit är ett under, tack snälla linda). Han körde uteslutningsmetoden och rapade ut en snygg diagnos: vestibularisneurit. För oss vanliga dödliga betyder det virus på balansnerven. Jag fick suppar med mig hem och ett löfte om att jag kommer vara mer eller mindre sängliggandes de närmaste dagarna. Läser man på sjukvårdsrådgivningen om denna sjukdom kan det ta upp till ett år innan balansen är helt återställd. Herre Gud. Det står också att man kan vara trött och matt i några veckor efter tillfrisknandet och att hjärnan kanske inte kan utföra vissa intellektuella uppgifter. Hej och hå. Ska jag nu bli ännu mer blond? EN jävla positiv sak är att det är aktiv vila som gäller. Nu ska jag gå och sova innan jag spyr ner datorn!

Adjöken