De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

lördag, juni 24, 2006

Lasse i mitt hjärta banne mig. Ballad/rockkungen sjunger på radio idag. Tyvärr fick jag reda på det när det endast var en halvtimme kvar av programmet men här sitter jag och ryser och minns förra sommaren. Jag stod i gräset ganska långt fram vid scenen i Sundbyholm där Lasse och Hovet hade konsert. Jag stod där och rös med brännande lyckotårar med allra bästaste Terese bredvid mig och trodde knappt att jag var verklig. Nu när jag hör hans live-konsert ryser jag åter igen och ögonen fuktas. I sommar kommer Lasse till Eskilstuna igen och jag ska banne mig vara där och njuuuuuta och umgås med vänner. Jag är nog inte ensam om att vilja gifta mig med Lasse. Synd att han har fru och barn, för mig alltså. Han är nog ganska lycklig.

Vad är det som gör att man glömmer saker? Man glömmer att man trivs med livet ibland.