De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

lördag, juli 01, 2006

Varför är det så svårt att slappna av? Jag höll på att dö imorse när jag skulle uppe. Gullemamma ringde och väckte mig klockan sex även fast hon var ledig. "är du vaken?" "jadå, men jag ska bara sova fem minuter till" "men kommer du upp sen då?" jag sätter telefonen på snooze och slänger den så långt bort från sängen som möjligt" "ok, du gör som du vill". Jag hittar fan på alla knep som finns bara för att få sova feeeeem eller tiooooo minuter till. Fast ligger man och halvsover från klockan fyra så känns varje halvtimme man blir klar i huvudet och tittar på klockan som tre minuter typ. Upp kom jag i alla fall och slängde iväg mig till jobbet där jag möttes av en tjurig E som gjort massor inatt.