De mi fabula narratur

Det finns två sidor på varje mynt, det är denna sida jag ser. Det jag säger idag kanske inte gäller imorgon. Jag skriver för min egen skull men blir jätteglad av kommentarer så länge de inte är skrivna av p u c k o n.

lördag, juli 01, 2006

Varför är det så svårt att slappna av? Jag höll på att dö imorse när jag skulle uppe. Gullemamma ringde och väckte mig klockan sex även fast hon var ledig. "är du vaken?" "jadå, men jag ska bara sova fem minuter till" "men kommer du upp sen då?" jag sätter telefonen på snooze och slänger den så långt bort från sängen som möjligt" "ok, du gör som du vill". Jag hittar fan på alla knep som finns bara för att få sova feeeeem eller tiooooo minuter till. Fast ligger man och halvsover från klockan fyra så känns varje halvtimme man blir klar i huvudet och tittar på klockan som tre minuter typ. Upp kom jag i alla fall och slängde iväg mig till jobbet där jag möttes av en tjurig E som gjort massor inatt. Seriöst, lämna toalettbestyren till morgonpersonalen! Hon hade tom ringt nattpatrullen och ssk. Jaja, hennes val egentligen. Sen frågade jag en sak och hon var onödigt sur och sen gick hon och jag pustade ut. Tänkte slappa i två timmar iom att brukarna brukar sova länge på helger. Nejdå, "jag vill ha kaffe, kan du göra ägg, nu går vi inte på toaletten, jag vill ha kaffe igen". Jaja, their wish is my command. Var för stressad sen för att äta frukost men gjorde lite slemmig gröt. Sen blev jag skitskraj av nåt som pep i personalrummet. Aha, vi har en sökare. X ringde på mig. Gick in, kollade hur det var, drog upp persiennen och sen sa han "hejdå" så jag gick. Tre sekunder senare piper sökaren igen. WTF. Går in, ger honom lite tidningar och böcker att slänga ner på golvet och säger att han kan slagga i sängen lite till, kollar blöjan, går ut. Några minuter senare piper åter igen. Kollar på klockan, inser att jag lika gärna kan gå in och börja innan C kommer. Jag fixar tvätten, bollar över honom i sängen, letar kläder, byter i sängen, letar lakan, ger upp, gör frukost, ger medicin. C kommer och går in och börjar hos x, jag lämnar X medans vällingen kallnar lite och hjälper C med liften och stolen. Går in till X och matar färdigt och ställer honom vid stereon med lite lego. Går in och hjälper C med x, slänger sopor, diskar och kommer ut helt genomsvettig efter bara två och en halv timme på jobbet, bara 9 timmar kvar. Att ta upp X själv var en dum idé. Det är inte meningen att man ska göra det själv iom att det är ganska tungt och dumma lyft men jag var så jävla rastlös. Sen när M kom vid tio var vi redan färdiga. Hon blev mäkta förvånad kan jag säga. Det är inte ofta det jobbar två vikarier på morgonen och allt är färdigt när sista personalen kommer. Hehe, lite stolt blev jag. Det hela resulterade i att de kunde gå och handla tidigare än väntat och vi fick tid över till annat. Nice. Detta var typ ett utdrag ut förmiddagen på jobbet. Kul om du lyckades läsa ända hit, eller nja...lite tragiskt faktiskt hehe.

ps det jag började med var att det är svårt att slappna av för nu sitter jag här kvart i elva och har inte slappnat av än idag. "Det var inte så bra skulle S ha sagt". Fuckem.